Logo yaparken dikkat edilmesi gerekenler


• Üç renkten fazla renk kullanmayın.

• Gerçekten gerekli olmayan her şeyi atın.
• Karakter büyük anneniz tarafından bile okunabilmeli
• Logo algılanabilir olmalı.
• Logo için benzersiz bir şekil yaratın.
• Ailenizin ve arkadaşlarınızın logo hakkındaki görüşlerini umursamayın.
• Logonuzu 3’den fazla kişi tarafından beğenildiğine emin olun..
• Populer logolardan parçalar toplayarak bunların sizin orijinal işiniz olduğunu iddia etmeyin.
• Hiçbir koşul altında klipart kullanmayın.
• Logo siyah beyaz da hoş gözükmeli.
• Logonun tersten de algılanabildiğine emin olun.
• Logonun boyutu değiştiğinde de algılandığından emin olun.
• If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
• Güncel logo tasarımı trendlerini umursamayın. Bunun yerine her zaman kullanılabilecek bir logo tasarlayın.
• Logoda özel efekt kullanmayın (örn; degrede, gölge, yansıma….).
• Mümkünse logoyu bir karenin içine sığacak şekilde tasarlayın.
• Karışık ayrıntılardan sakının
• Logonun kullanılabileceği muhtemel ortam ve yerleri gözününde bulundurun.
• Donuk ve ince yerine kalın ve güvenli olun.
• Mükemmel bir logo tasarlamayacağınızı kabul edin.
• Keskin (sharp) işler için keskin, yumuşak (smooth) işler için yumuşak çizgiler kullanın.
• Logo sektörle ilişkili olmalı.
• Resimden logo olmaz.
• Müşterilerinizi sunumla şaşırtmalısınız
• İkiden fazla yazı karakteri kullanmayın.
• Logonun bütün parçaları sağa, sola, merkeze, yukarıya veya aşağıda hizalanmalıdır.
• Logo tek parça gözükmeli.
• Logoyu düşünmeden önce logoya kimlerin bakacağını düşünün.
• Her zaman yenilik yerine işlevselliği seçin.
• Marka ismi akılda kalıcıysa logo marka ismi olmalı.
• Logo yansıtıldığında da anlaşılabilmeli.
• Büyük şirketler bile küçük logolara ihtiyaç duyarlar.
• Sadece logoyu kullanacak işletme değil, herkes logodan hoşlanmalı.
• Hazırladığınız logoyu değişik biçimlerde deneyin. Daha fazla deneme daha iyiye yaklaştıracaktır.
• Logo çeşitli zeminlerde uyumlu gözükmeli.
• Logo kolaylıkla tarif edilebilmeli.
• Logoda “tagline” kullanmayın.
• Bilgisayarda çizmeden önce logoyu kağıt üzerinde çizin.
• Tasarımın basit olmasına özen gösterin.
• Dünya ve “swoosh” (nike logosu) sembolü kullanmayın.
• Logo dikkati başka tarafa çekmemeli.
• Sunumunda dürüst olmalı.
• Logo görsel olarak orantılanmış olmalı
• Parlak neon renklerden ve karanlık, donuk renklerden kaçının.logo

Reklamlar

Yorum bırakın

Henüz yorum yapılmamış.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s